Z uwagi na zbliżający się okres wakacyjny a tym samym czas wzmożonych wyjazdów przekazujemy Państwu wskazówki, które pomogą unikać problemów płatnościami kartą zwłaszcza podczas podróży zagranicznych.
Alternatywny środek płatniczy
Wybierając się w podróż Klient jeżeli ma taką możliwość powinien zabrać ze sobą co najmniej dwie karty płatnicze najlepiej jedną z logo VISA, a drugą MasterCard. Dodatkowo warto zaopatrzyć się w gotówkę w lokalnej walucie ponieważ, nie w każdym miejscu można dokonać płatności kartą i nie wszystkie karty płatnicze mogą być w danym kraju akceptowane.
Aktualizacja danych kontaktowych
Dane kontaktowe zwłaszcza numer telefonu są szczególnie ważne w przypadku kiedy transakcja Klienta zostanie wytypowana jako potencjalnie fraudowa. Niezbędna jest wówczas możliwość jak najszybszego kontaktu z Klientem aby niepotrzebnie nie blokować jego karty, a tym samym nie uniemożliwiać mu dokonania kolejnych transakcji. Prosimy zatem aby dane kontaktowe Klienci na bieżąco aktualizowali.
Transakcje przy użyciu cyfrowych portfeli
Obecnie najwięcej transakcji oszukańczych jest dokonywanych za pomocą stokenizowanych (zwirtualizowanych) kart. Z uwagi na wysokie ryzyko fraudów oraz dbałość o bezpieczeństwo, transakcje cyfrowymi portfelami w szczególności w krajach spoza EOG podlegają stałemu monitorowaniu i w przypadku zakwalifikowania płatności do grupy podejrzanych może dojść do odrzucania transakcji i blokowania tokena. Dodatkowo w niektórych rejonach świata mogą występować problemy z akceptacją tego rodzaju płatności, a w przypadku awarii systemu lub utraty połączenia internetowego, dostęp do środków jest niemożliwy.
Rekomendujemy zatem aby płatności poza granicami Polski w terminalach pos i bankomatach Klienci wykonywali przy użyciu plastiku karty. Jednocześnie informujemy, iż w przypadku kiedy transakcja przy użyciu funkcji zbliżeniowej zostanie odrzucona należy ją ponowić wkładając kartę do terminala/ bankomatu i zatwierdzić kodem PIN.
Poinformowanie Banku o planowanej podroży
Zachęcamy aby Klienci przekazywali do Banku informację o planowanej zagranicznej podróży zwłaszcza jeśli wybierają się do kraju poza EOG. Informacja ta może uchronić Klienta przed oznaczeniem wszystkich jego płatności jako potencjalnego oszustwa a tym samym ich odrzuceniem. Informacja, zostanie przekazana do systemu monitorującego transakcje. Na jej podstawie karta będzie mogła zostać wyłączona z reguły automatycznego blokowania w przypadku wystąpienia podejrzanych transakcji w regionie, w którym przebywa Klient.
Przypominamy, iż przypadku jakichkolwiek problemów z dokonaniem płatności kartą Klient ma możliwość uzyskania pomocy na Infolinii, czynnej 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu.